10 Kasım 2010 Çarşamba

RESMİNİ ÇİZEBİLİR MİYDİM, YALNIZLIĞIN?
















Resmini çizebilir miydim,yalnızlığın?
Soğuk buz tutmuş gölü,
Kaybolmuş mavilikleri,
Bulutların griye dönmüş, dağınıklılığı
Kuruyup kalmış ağacın, üşümüşlüğü
Ve görünmese de ulu ormanın akseden
Koyu yeşil gölgeleri kadar
Sessiz, soğuk olur muydu,yalnızlık?
Tuvale akan,tüm renklerimde…





















Resmini çizebilir miydim,yalnızlığın?
Küçük bir kızın donuk bakışlarında
Çocukluğun yaşanmamış izleri,
Telli duvak diye takılmış kırmızı yemenilerin
Ellerin kınasına yansımış,şaşkın ürkek gölgeleri
Çocuk yaşta gelin olmuş,simsiyah gözlü
Küçük kızın portresindeki kadar
Hüzün olur muydu, yalnızlık?
Tuvale akan,tüm renklerimde…



















Resmini çizebilir miydim,yalnızlığın?
Büyük bir camın, küçük bir taşla çatlamış,
Yol yol olmuş,arkasından yansıyan
Yaşlı bir kadının,hayat yükünü çekmiş,
Derin yüz çizgileri,gülümsemeyi unutmuş gamzeleri
Camın şeffaflığının siyahlarla gölgelenmesi kadar
Ağır mıydı, yalnızlık?
Tuvale akan ,tüm renklerimde…





















Resmini çizebilir miydim,yalnızlığın?
Rengarenk balonlar satan tonton yüzlü amcayı,
Lunaparkın neşeli çığlıklarını,
El ele dolaştığımız anları sımsıcak aktarırken,
Beyaz yüreğe
Aklıma gelen ayrılık, bir hançer kadar
Keskin olur muydu, yalnızlık
Tuvale akan, tüm renklerimde…






















Resmini çizebilir miydim,yalnızlığın?
Umut gözlerimde gri bir denize dönüşmüş
Fırçam, dalgaları çizmeyi unutmuş.
Başlayan yağmur damlaları inciler halinde
İnerken toprağın, renkli çiçeklerine
Ölmek-doğmak kadar,tezatlıklar yaşatır mı?
Yüreğimde yalnızlık!
Ve yalnızlık, tuvale akar mı,
Tüm renklerimde?..
Ş.Ö
























 















2 yorum: