27 Aralık 2010 Pazartesi

HOŞGELDİN CAN YÜREĞİM















Sen seni unuttuğumu düşünmüyorsun can, değil mi? Zaman kavramını unuttum, biliyor musun? Pencereden bazen de balkondan aşağıya inen yola, gözüken denizimize bakıp, her an köşeden dönecekmişsin gibi seni beklemem...Umudu yüreğimde saklayabilmem ne güzel. Gülümsüyorum, biliyorum ki geleceksin…

Sabah ilk ışıkları gözükmeden penceremdeyim, yine. Güneş inanılmaz kavuniçi renkle doğup on dakika içinde sarı bir ışık kümesine dönüşüyor. Oysa ki çocukluğumuzdan beri ’’Güneşin rengi nedir’’diye, bize sorduklarında hemen sarı derdik.Bugün nedense iki rengini de göremedim. Gri bulutların arkasından pili bitmek üzere olan fenerden, süzülen bir ışık demeti gibi, güneş…

Bana aldığın şal, kollarınla beni sarmışsın gibi omuzlarımda. Sabahın serinliğinde o yüzden üşümüyorum.Bak, penceredeki kokulu karanfil, hani birlikte diktiğimiz,ilk tomurcuklarını açtı.Çiçek olduğunda burada olacaksın, biliyorum.Karanfil kokulun olacağım, kokun tüm bedenimde…


Gözlerimi yoldan çevirdiğimde balkona bakıyorum. Saatlerce oturduğumuz, güneşin kıpkızıl derin, koyu mavilerde yok oluşunu seyrettiğimiz, akşam yakamozlarının bize ışık oyunları sunduğu, ayın gülümsediği hissedip,gözlerimizin birbirinde kaybolduğu balkonumuza. Yeni konukları var, balkonun uzun süredir.Bir çift kumru.Günlerce çalı çırpıyı taşıdılar, yukarı kısımda çakılı demir çubukların üstüne.Baktım, ne taşısalar düşüyor. Eskiden kullandığımız fileler vardı ya uçtukları bir anda onu demirlerin üzerine gerdim.Taşıdıkları artık düşmüyor, şimdi bir yuvaları var.Sessizce anlaşıyoruz. Dişi kumru kuluçkada, hiç kımıldamıyor.Erkek kumru ise geceleri geliyor, sokuluyor hayat arkadaşına.Gülümsüyorum onların mutluluğuna, gözümden akan iki damla gözyaşımla…

Nerdesin, yine gün kararmaya başladı.Yoldan gelenlerin arasında seni görmeye çalışıyorum. Ayağa kalkıyorum. Hüzün mü olacak gecem derken, merdivenlerden gelen ayak sesi yüreğimin umudu oluyor. Dinliyorum, sensin biliyorum. Anahtarın sesi !!! Hoş geldin, hayatımın nefesi, gülümsemem, gözyaşım, dudaklarımın busesi hoş geldin…Ş.Ö

3 yorum:

  1. Yine çok hoş.Sunay akın'ın şiirlerindeki tad.
    Resim de çok güzel.Biryerin başka yerle kesiştiği resimlere yazılara bayılırım

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem bir resime yansıyan çok güzel satırlar. Yüreğine sağlık.
    Sevgiler...

    Not:resimi alabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler...
    Nur Hanım tabii ki alabilirsiniz...

    YanıtlaSil